torsdag 4 augusti 2011

1 år

4 augusti 2010 tog jag det där testet som vände uppåner på livet. på lördagen 4 dagar tidigare hade jag tagit ett test eftersom jag skulle på 30-årsfest. vi hade kört oskyddat och jag ville veta om det var lämpligt att dricka vin. helt utan gravsymtom och det var negativt. blev lite ledsen men inte förvånad eftersom det inte tagit sig månaden innan och läkaren sagt att jag troligen skulle få svårt att få till det på bebisfronten. gick på festen, hade kul, drack vin trots att det smakade lite illa. på måndagen skulle min mens kommit, men eftersom den var lite oregelbunden, dock aldrig försenad så avvaktade jag. tisdagen kom och gick och kaffet började smaka riktigt illa. på onsdagen tänkte jag att det var läge att kolla igen, bara för att. snattade med mig ett test från jobbet (gynakuten) efter ett kvällspass.
lade ifrån mig testet som såg negativt ut och tog ut linserna. slängde ett getöga mot byrån där det låg och fick en smärre chock när jag såg två streck.

nu har det alltså gått ett helt år sen jag fick veta att det vankades bebis. det har varit ett händelserikt år, har varit gravid och fött barn men även gift mig, fyllt 30 och tagit sjuksköterskeexamen.

Inga kommentarer: