onsdag 8 juli 2009

an afternoon nostalgia

glanade i min gamla skunkdagbok (inspirerad av erkas blogg^^) och jösses amalia vad länge sen det känns som. skrev mycket mer personliga grejer i den, roligare att läsa såhär på efterhand. här är ett inlägg från dec 06:

åh jeez, nu är det i princip bevisat, jag har ett otursförföljt vänsterben. förutom diverse stukningar är det brutet och i lördags slog det till igen. efter syrrans födelsedagsfest skulle jag springa till t-banan med ett plastglas vin i handen, jag lyckades skvimpa ut det mesta och dessutom halka i det så jag slog upp knät på det mest nesliga vis! det rann blod och mina strumpbyxor var trasiga. men eftersom jag hade bråttom kravlade jag mig iaf upp och tiggde papper av spärrvakten och hann med tåget.
eftersom jag avskyr allt som ser gothigt ut vägrade jag att gå ut i trasiga strumpbyxor med blottat blod så som den rådiga människa jag är knölade jag av mig strumpbyxorna och vände helt sonika på dom så att hålet satt bak.
jag knallade till debasers julfest där jag mötte upp niklas och alla, míssade dock julståhejet men träffade min gamla kompis thomas som jag inte sett på flera år. jag bad naturligtvis om ursäkt för att jag hånglade med hans flickvän sist vi sågs. nåväl, kvällen var mycket trevlig tills jag skulle gå hem och såg mitt spexiga ex med nåt kex, så jag åkte till blåsut och grät en skvätt eftersom allt var som i shoestringslåten...
"it was a pleasure
having you on my mind
for the last tree years..."
jag är så gay.
söndagen blev iaf sådär skönt slö som söndagar ska vara.

2 kommentarer:

sofia sa...

där var ju den storyn om stumpbyxorna! haha kul att niklas trodde strumpbyxor var formade efter kroppen när vi pratade om det i vitan i förra veckan ^^

my favorite sa...

HAHA ja och att man fick en rumpa framtill! killar asså..