fredag 9 september 2011

vuxenpoäng

idag spontansvängde vi förbi ikea för att äntligen slå till på garderoberna vi suktat efter ett tag. vi beställde ett enormt schabrak som sträcker sig från golv till tak och slukar allt som finns i våra nuvarande fjösiga garderober plus malmbyråer. den är väldigt skitsnygg med högglansskjutdörrar (!) och massa lådor, hyllor och hängare. och bäst av allt, jag får in ett sybord i sovrummet, för min fantastiska underbara äkta hälft har köpt en symaskin åt mig! obeskrivlig lycka! har redan samlat på mig lite tjusiga tyg och sånt. på sybordet ska även stå en lampa som matchar våra fina sänglampor. och så ska vi även slänga upp en ny snygg fondtapet över den gamla urfula som förra ägarna satt upp. åååh jag blir alldeles till mig i trasorna. tjusigt sovrum, livet på en pinne. inte kunde jag väl tro att sånt kunde göra mig lyrisk. har blivit vuxen med besked!




syns bäst på den undre bilden men det ska hänga fina saker i den som på den övre. så får vi hålla tummarna att takhöjden är tillräcklig, det var visst lite si och så med den saken, återstår att se när det är monteringsdax imorn. men jag tror det är lugnt men hursomhelst skadar det inte att bättra på chanserna med tumhållning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Yeey, så hittade morsan bomullshuve hit också...