torsdag 14 juli 2011

stilikon

eftersom det tydligen ska gagna barnets språkutveckling att läsa för henom redan från väldigt tidig ålder började jag ivrigt leta i bokhyllan efter passande bok. jag vill ju naturligtvis nära ett geni vid min barm. holgers inte fullt så gedigna bokhylla består till största del av sångböcker förutom en pekbok. och pekbok känns inte så geni. men i min egen bokhylla återfann jag en stor tjock bok med nalle puh som jag fått av mamma för många år sen. och när jag läste första kapitlet för min bebis slog det mig vem hans stilikon, ja för en sån måste man ju ha, kommer vara. tveklöst christoffer robin! och nu menar jag naturligtvis originalet och inte den betydligt fulare disney-kopian.
som de flesta vet avskyr jag grabbiga kläder, det ger mig obehagliga rysningar. så det här var ju helt klockers, cr är en ung man med stil och snygg frippa, precis som det ska vara!

Inga kommentarer: