tisdag 1 mars 2011

sick and tired

har varit småförkyld i två veckor och tyckte att jag minsann klarat mig undan lindrigt bland alla sjukisar på jobbet. men i fredags small det till och jag blev sjuk igen, fast mycket. men eftersom jag är för lojal för att sjukanmäla mig när det redan är så mycket sjukluckor jobbade jag hela helgen med jättemycket halsont och allmän uschlighet. inatt kom monsterhostan, sov knappt en blund så jag gick tidigare från jobbet och ska vara hemma imorn, kanske t o m längre beroende på hur jag mår. får inse att jag är i v 34 och sjuk, hostar så jag nästan kräks och halvdäckad, nu är det slut på att vara duktig.

förresten har jag drömt otrevliga saker under sjukdomsperioden, inatt drömde jag att jag jobbade på en sjukhusavdelning som genomförde levande kremering av bl a barn, väldigt upplyftande och festligt!
och natten innan drömde jag att knutet kom ut död, ännu otrevligare. fick mig att börja tänka på hur mycket den där okända krabaten i magen faktiskt betyder. såklart jag vet att han betyder mycket men han betyder ju faktiskt i princip allt. vet inte vad jag skulle göra om han inte kom ut helskinnad... tjocka korven!

Inga kommentarer: